Įvykdyti projektai

Apšvietimo sistemos valdymas ir diagnostika
Stasylų geležinkelio stotyje išbandyta teritorijos apšvietimo sistemos valdymo ir diagnostikos technologija.
Nuotolinio valdymo sprendimas leido įvertinti išmaniųjų, energiją taupančių technologijų diegimo LTG objektuose galimybes bei jų efektyvumą ir greitai identifikuoti apšvietimo gedimus įvairiose geležinkelių infrastruktūros vietose.
Pilotinio projekto metu elektros energijos suvartojimas sumažėjo 79 proc., palyginti su įprastu, iki tol buvusiu apšvietimo sprendimu.

Automatizuotas geležinkelio pervažos stebėjimas
Vilniaus ir Naujosios Vilnios tarpstotyje įrengtoje geležinkelio pervažoje buvo sumontuota įranga veikianti LiDAR technologijos pagrindu. Ji leidžia tiksliai nustatyti objekto atstumą, formą ir padėtį, taip pat stebi ir analizuoja aplinką realiuoju laiku, o norimą informaciją galima peržiūrėti apibendrinus skaitmeninius duomenis 3D formatu.

Keleivinių traukinių vidaus sistemų nuotolinės diagnostikos bandymai
„LTG Link“ keleiviniame traukinyje PESA 730ML buvo atliekami nuotolinės diagnostikos bandymai, kurių tikslas – pasitelkus dirbtinį intelektą aptikti progresuojančius techninius gedimus.
Pilotinio projekto metu buvo vykdomas stebimų techninių parametrų ir charakteristikų nuskaitymas į LTG serverius bei sukurtas algoritmas gedimų identifikavimui ir klasifikavimui. Remiantis bandymų rezultatais, nuspręsta, kad pilotinis projektas buvo sėkmingas.

Vaizdo stebėjimo ir keleivių informavimo sistemos bandymai
„LTG Link“ keleiviniame traukinyje PESA 730ML buvo vykdomi centralizuotos, unifikuotos ir autonomiškai veikiančios vaizdo stebėjimo bei keleivių informavimo sistemos bandymai.
Pilotinio projekto metu, panaudojant esamą traukinio įrangą, sistemas bei kompiuterizuotą valdymą iš mašinisto kabinos, buvo sumontuota GPS lokacijos ir vaizdo saugojimo sistema, keleivių informavimo sistema su vaizdo perdavimu realiuoju laiku, informaciniai ekranai, salono temperatūros jutikliai ir pačios sistemos saugumo įranga.
Remiantis bandymų rezultatais, nuspręsta, kad pilotinis projektas buvo sėkmingas.

5G ir „Starlink“ ryšio įrangos bandymai
Siekiant pagerinti mobilųjį ir Wi-Fi ryšį keleiviniuose traukiniuose, viename jų buvo vykdomi 5G ir „Starlink“ ryšio įrangos bandymai.
Pilotinio projekto metu buvo įvertintas įrangos veikimo patikimumas, našumas, privalumai ir trūkumai, sudarytas ryšio padengimo zonų žemėlapis, atsižvelgiant į „Starlink“ ryšio kokybės priklausomybę nuo palydovų pozicijų. Taip pat visapusiškai įvertinti kibernetinio saugumo, asmens duomenų apsaugos bei informacinių sistemų integracijos ir sąveikos aspektai.
Remiantis bandymų rezultatais, nuspręsta, kad pilotinis projektas buvo sėkmingas, ir priimtas sprendimas „Starlink“ interneto įrangą diegti visuose PESA 730ML keleiviniuose traukiniuose.

Geležinkelių objektų patalpų valymo paslaugų robotizavimas
Vilniaus geležinkelio stoties keleivių rūmų patalpose vykdyto pilotinio projekto metu buvo įvertinta naujos grindų valymo technologijos kokybė, stebimas valymo roboto veiksmingumas esant dideliems keleivių srautams ar patalpose, kuriose daug įrangos ar daiktų. Įvertintas eksploatacinių ir kitų rodiklių pasiekimo efektyvumas bei paslaugos taikymo LTG grupėje ekonominis tikslingumas.

Kuro sąnaudų geležinkelio riedmenyse stebėjimas
Bandymo metu lokomotyvo kuro bake buvo sumontuota nuotolinio kuro sąnaudų stebėjimo įranga, kuri fiksavo faktinį kuro lygį bake ir lokomotyvo buvimo vietą realiuoju laiku. Taip pat sudarytos galimybės vertinti kuro suvartojimą, ieškoti sprendimų, kaip jį mažinti, ir integruoti stebimus duomenis į kitus skaitmeninius operatyvinio valdymo įrankius.

Geležinkelio bėgio paviršiaus profilio atstatymas
Kybartų geležinkelio stotyje išbandyta bėgių frezavimo technologija, skirta geležinkelio bėgių techninei priežiūrai.
Pilotinio projekto metu įvertintas technologijos taikymas techniniu ir finansiniu požiūriu: kaip atstatoma bėgio galvutės forma ir profilis, kaip užtikrinama bėgių defektų atsiradimo prevencija bei jų nustatymas, kaip ilginamas bėgių tarnavimo laikas ar sumažinamos eksploatacinės išlaidos, skirtos bėgių ir iešmų priežiūrai.

Saulės elektrinė triukšmo slopinimo sienelėje
Sėkmingai užbaigtas pirmasis Lietuvoje tokio tipo technologijos panaudojimo pilotinis projektas, kurio metu į triukšmo slopinimo sienelę šalia Kyviškių–Vaičiūnų geležinkelio linijos buvo sumontuota dvipusė saulės elektrinė. Pilotinio projekto rezultatai viršijo lūkesčius: per metus sugeneruota 16,2 MWh elektros energijos (planuota 13,2 MWh), net 10 iš 12 mėnesių saulės elektrinė veikė efektyviau nei prognozuota bandymų pradžioje. Projekto metu buvo atlikti geležinkelio transporto keliamo triukšmo sklaidos matavimai, kurie patvirtino, kad triukšmo lygis neviršija leistinų higienos normų. Tai reiškia, kad sienelė pilnai atlieka ir savo pagrindinę – triukšmo mažinimo – funkciją. |
Priimtas sprendimas atlikti bandymus visiškai pasiteisino: saulės elektrinių įrengimas garso slopinimo sienelėse yra efektyvus būdas prisidėti prie tvarios elektros energijos gamybos ir jos plėtros, nes per savo gyvavimo ciklą 370 W galios saulės modulių elektrinė padės sutaupyti apie 420 tonų CO₂ ir gali būti įgyvendinamas triukšmo slopinimo sienelėse šalia esamų bei naujai statomų geležinkelio linijų.

Elektromobilių įkrovimo prieigos
Galimybė gauti paramą iš jungtinio projekto „Privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas“ pateikus paraišką Lietuvos energetikos agentūrai pagal paskelbtą kvietimą „Juridinių asmenų privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas darbovietėse“ paskatino LTG grupę suplanuoti įsirengti elektromobilio įkrovimo prieigas darbo vietose.
Pasinaudojus šia galimybe įrengta 16 elektromobilių įkrovimo stotelių su 32 įkrovimo prieigomis: Vilniuje – 18, Kaune – 4, Šiauliuose – 6 ir Klaipėdoje – 4. Iš viso grupės valdomuose objektuose šiuo metu yra 18 tokių stotelių.
Šia infrastruktūra gali naudotis visi darbuotojai, įkraudami tiek asmeninius, tiek bendrovės elektromobilius.
Jungtinio projekto projektas įgyvendinamas pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis.

Kompozitinių pabėgių bandymai geležinkelių infrastruktūroje
Pilotinio projekto vieta: Joniškio – valstybės sienos su Latvija geležinkelio ruože esantis santvarinės konstrukcijos tiltas, kuriame buvo sumontuota po 10 kompozitinių kelio pabėgių bei tiltinių tašų.
Specialiai parengta bandymų programa apėmė nuolatinį geležinkelio kelio viršutinės dalies geometrinių parametrų (vėžės plotis, lygis, padėtis plane) ir tilto konstrukcijos elementų bei defektų ir poveikio visai tilto konstrukcijai stebėjimą.
Rezultatai rodo, kad pilotinio projekto metu bandyti kompozitiniai pabėgiai ir tiltiniai tašai techniškai patikimi ir tinkami nuolatinei eksploatacijai geležinkelių infrastruktūroje, o gauta patirtis gali būti panaudojama sprendžiant esamų pabėgių keitimo kompozitiniais klausimą ne tik tiltuose, bet ir kitose geležinkelių infrastruktūros objektuose, atsižvelgiant į jų specifiką.

Geležinkelio riedmenų ašių skaičiavimo sistemos diagnostika
DATA DRIVEN INFRA – tai LTG grupės LTG INFRA vykdoma skaitmenizavimo programa, kurią įgyvendinus planuojama naudoti pažangias technologijas, iš esmės keičiančias geležinkelių infrastruktūros valdymą ir priežiūrą. Programos tikslas – pereiti į nuspėjamąją techninę priežiūrą, kai gedimus iš anksto galime prognozuoti ir prevenciškai jų išvengti.
LTG grupė kartu su Austrijos įmone Frauscher atliko riedmenų ašių skaitiklių, esančių geležinkelio kelyje, nuotolinio monitoringo pilotinį projektą, kurio apimtyje Palemono ir Kazlų Rūdos stotyse buvo sumontuota ir įdiegta programinė įranga leidusią pasiekti minėtą programos tikslą.
Technologijos bandomosios eksploatacijos metu gauti duomenys buvo visapusiškai analizuojami siekiant nuotoliniu būdu priimti sprendimus dėl ašių skaitiklių remonto poreikio. Pilotinio projekto metu gauti rezultatai parodė potencialius įrangos privalumus: vykdomų geležinkelio operacijų optimizavimą, centrinės duomenų saugyklos ir saugų duomenų tvarkymą, integravimo į aukštesnio lygio sistemas galimybes, prastovų mažinimą atliekant prognozuojamąją techninę priežiūrą, efektyvesnį gedimų šalinimą, techninės priežiūros išlaidų mažinimą.
Testuotos technologijos funkcionalumai sėkmingai išbandyti, pilotinis projektas davė teigiamų rezultatų bei praplėtė turimas kompetencijas. Galima teigti, jog tokio pobūdžio įrankio taikymas leidžia supaprastinti infrastruktūros įrenginių techninę priežiūrą, taupyti priežiūros kaštus.
Vykdomi pilotiniai projektai

Prekinių vagonų apžiūros automatizavimas
LTG grupės įmonė „LTG Cargo“ pradėjo bandomąjį projektą: specialiai paruoštas robotas apeis vagonų sąstatus ir dirbtinio intelekto pagalba ieškos jų dalių gedimų.
Pilotinio projekto tikslas – automatizuoti technologinio prekinių vagonų dalių techninės būklės patikros procesą, užtikrinant efektyvesnį darbo resursų planavimą bei patikimą krovinių pervežimą.
Pilotinio projekto pradžioje atliekamas roboto programavimas dėl jo gebėjimo “mokėti” fiksuoti vagonų detalių ir elementų vaizdus, kad juose specialiai kuriama sistema atpažintų įvairius defektus ir gedimus.
Planuojama, kad šis robotas autonomiškai galės apeiti iki 800 m ilgio prekinių vagonų sąstatus ir patikrinti techninę vežimėlių, ašidėžių, stabdžių būklę, automatinio sukabinimo prietaisų ir kitų riedmenų elementų parametrų atitikimą nustatytiems reikalavimams.
Pasibaigus pilotiniam projektui bus sprendžiama dėl papildomų robotų įsigijimo ir nuolatinio jų naudojimo didžiosiose geležinkelio prekinėse stotyse, atsižvelgiant į bandymų metų įvertintas roboto galimybes bei tokių robotizuotų ir automatizuotų procesų efektyvumą.

Energijos kaupiklių (baterijų) bandymai
Ieškodama inovatyvių sprendimų elektros energijos vartojimo efektyvumui didinti, LTG grupė pradėjo pilotinį projektą, kurio metu testuojama elektros kaupiklių (baterijų) technologija. Išbandyti elektros kaupiklius nuspręsta siekiant efektyviai naudoti geležinkelių infrastruktūrai priklausančius statinius, ištestuoti naujas technologijas bei optimizuoti grupės elektros energijos sąnaudas.
Pirmieji kaupikliai buvo sumontuoti LTG administracijos pastate Vilniuje. Pusę metų vykdyto pilotinio projekto rezultatai parodė, kad vos vienos funkcijos - elektros kainų pikų „karpymas“ - panaudojimas duoda apčiuopiamus rezultatus.
LTG grupė tęs pilotinį projektą didesnėje apimtyje: planuojama išbandyti pilnai automatizuotą ir išmanią baterijų valdymo technologiją, siekiant įvertinti galimybes diegti elektros kaupiklius ne tik kituose LTG grupės pastatuose, naudojamuose įrenginiuose bei ir elektrifikuotuose geležinkelio ruožuose. Šiuo tikslu LTG grupė ieško partnerių ir vertina baterijų parko įrengimo prie traukos pastočių potencialą.

Garsinės laukinių gyvūnų atgrasymo nuo geležinkelio kelių priemonės
Lietuvos geležinkelių infrastruktūros tinkle kasmet fiksuojama susidūrimų su laukiniais gyvūnais. Tokie incidentai kelia ne tik aplinkosauginių ir etinių iššūkių, bet ir lemia eismo trikdžius bei reikšmingus finansinius nuostolius, pavyzdžiui, riedmenų remonto bei geležinkelio infrastruktūros priežiūros kaštus ar keleivių patiriamų nuostolių kompensavimą.
LTG grupės pradėtas pilotinis projektas skirtas garsinės gyvūnų atgrasymo priemonės testavimui. Atsižvelgus į užsienio šalių geležinkelių bendrovių patirtį bei siekiant išvengti susidūrimų su laukiniais gyvūnais, pilotiniam projektui pasirinkta Vengrijos gamintojo įranga SIREN7, kurią planuojama sumontuoti į beveik 30 vnt. LTG Link bei LTG Cargo riedmenų.
Pilotinio projekto rezultatus numatyta įvertinti 2026 m. antroje pusėje.
Ši iniciatyva tiesiogiai atitinka Jungtinių Tautų Biologinės Įvairovės konferencijos ir Europos Komisijos nustatytus tikslus. Šios tarptautinės organizacijos yra įsipareigojusios saugoti biologinę įvairovę, užkirsti kelią buveinių suskaidymui ir sustabdyti nykstančių rūšių išnykimą.

Iš atsinaujinančių žaliavų (HVO100) pagaminto kuro bandymai |
Pilotinio projekto tikslas – realiomis krovinių bei keleivių vežimo sąlygomis įvertinti iš atsinaujinančių žaliavų gaminamo kuro (HVO100) tinkamumą ir saugų nuolatinį naudojimą geležinkelio riedmenyse.
Pilotinio projektui skirti: keleivinis traukinys PESA 730ML, manevrinis lokomotyvas TEM TMH ir magistralinis lokomotyvas SIEMENS ER20CF. Planuojama kiekvieno riedmens bandymų trukmė 18 mėn.
Pilotinio projekto siektini rezultatai: įvertinti šio kuro įtaką dyzelinės traukos riedmenų vidaus degimo variklio dalims, naudojamų medžiagų cheminei sudėčiai, ekologiniams rodikliams (NOx, CO2, CO, kietosios dalelėms, lakiesiems organiniams junginiams, SO2), energetiniams ir kitiems riedmenų eksploataciniams rodikliams (pvz., kuro sąnaudomis).
Pilotinio projekto rezultatai bus vertinami 2027 m. pirmą ketvirtį.

Darbuotojų saugos priemonių (egzoskeletų) bandymai
Pilotinio projekto tikslas - gerinti darbuotojų darbo sąlygas naudojant įnovatyvius sprendimus: riedmenų remonto depuose, kelių priežiūroje bei remontuose ir sandėliavime dirbantys darbuotojai išbandys egzoskeletus – specialią įrangą, dėvimą ant kūno ir sumažinančią apkrovą.
Projekto metu bus išbandyti trijų skirtingų paskirčių egzoskeletai, kurie atrinkti atsižvelgus į darbuotojų poreikius, atliekamas funkcijas ir darbo vietų bei procesų specifiką. Bandymams pasirinkti šie Austrijos įmonės „SANO Transportgeraete GmbH“ egzoskeletai: kaip drabužis dėvimas „LiftSuit Auxivo“, palaikantis nugarą ir klubus, „Chairless Chair 2.0“, leidžiantis greitai, lengvai ir lanksčiai keisti sėdėjimo, stovėjimo ir ėjimo pozicijas, bei palaikantis nugarą, klubus, kelius, kulkšnis ir pėdas. Trečiasis – „Hapo Front“, sumažinantis apkrovą rankoms, pečiams ir alkūnėms atliekant darbus, kai rankos ilgą laiką laikomos priešais kūną.
Apibendrinus darbuotojų asmeninę patirtį, nuomonę ir atsiliepimus apie egzoskeletus, bus sprendžiama dėl šios technologijos platesnio naudojimo LTG grupės įmonių veikloje.

