LTG įmonių grupė prisideda prie Europos Žaliojo kurso ir Paryžiaus susitarimo įgyvendinimo.

Siekiama palaipsniui mažinti CO2 ir kietųjų dalelių emisijų kiekį, todėl turime tikslą iki 2030 m. sumažinti bendrą CO2 emisijos kiekį iš geležinkelio transporto 30 proc., specifines CO2 emisijas pervežant krovinius ir keleivius – 50 proc. (palyginti su 2005 m).

Iki 2050 m. siekiame sumažinti grynąjį išmetamų CO2 emisijų kiekį iki nulio.

HVO100 dyzelino bandymas – tai viena priemonių siekti šių tikslų. 

Bandymu siekiama realiomis krovinių bei keleivių vežimo sąlygomis atliktų stebėjimų ir tyrimų metu įvertinti iš atsinaujinančių žaliavų gaminamo dyzelino HVO100 tinkamumą ir saugų nuolatinį naudojimą geležinkelio riedmenyse.

Pilotinis projektas truks 18 mėn., jam skirti trys riedmenys:

- keleivinis traukinys PESA 730ML

- manevrinis lokomotyvas TEM TMH

- magistralinis lokomotyvas SIEMENS ER20CF

Augalinės kilmės dyzelinas HVO100 pagamintas iš atsinaujinančių žaliavų, pavyzdžiui, panaudoto kepimo aliejaus ir gyvūninių riebalų iš maisto pramonės atliekų ir liekanų. Viso šių degalų gyvavimo ir vartojimo ciklo metu išskiriama iki 90 proc.* mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) palyginti su iškastiniu dyzelinu.

Dyzelinas HVO100 tinka esamiems riedmenims, galima naudoti ir laikyti pasitelkus turimą infrastruktūrą, kurios nereikia specialiai pritaikyti. Draugiškas varikliui – švaresnis degimas, mažiau sieros, deguonies ir aromatinių priemaišų nei iškastiniame dyzeline.

Tvaresnis kuras – žalesnės kelionės!

*Šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisija (matuojama CO2e) viso degalų gyvavimo ciklo metu. Ši procentinė dalis apskaičiuojama pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą RED III (peržiūrėta RED EU/2018/2001) ir skiriasi priklausomai nuo naudojamų žaliavų derinio, gamybos būdo. Iškastinis dyzelinas – tik iš naftos gaminamas dyzelinas be biopriedų.