LTG grupė nuosekliai įgyvendina geležinkelių elektrifikavimo programą, kurios tikslas – mažinti poveikį aplinkai, didinti energetinį efektyvumą ir užtikrinti patogesnį bei saugesnį keleivių ir krovinių pervežimą. Ši transformacija apima du atskirus, bet tarpusavyje susijusius projektus:
Nauji elektriniai traukiniai
Įgyvendinant Geležinkelių elektrifikavimo programą, LTG grupė vykdo naujų elektrinių keleivinių traukinių įsigijimo projektą. 2023 m. birželį „LTG Link“ pasirašė sutartį dėl 15 naujų elektrinių traukinių, iš kurių 6 bus su baterijomis. Šie traukiniai pakeis senstančius dyzelinius riedmenis, kurių eksploatavimo laikas artėja prie pabaigos.
Nauji traukiniai bus pritaikyti tiek elektrifikuotoms, tiek dalinai elektrifikuotoms linijoms, pastarosioms bus naudojami bateriniai modeliai. Tai leis sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį ir užtikrinti tvaresnį keleivių pervežimą visoje Lietuvoje.
Be aplinkosauginių privalumų, naujieji traukiniai pasižymės aukštesniu komforto lygiu: jie bus žemagrindžiai, todėl patogesni vyresnio amžiaus žmonėms, keleiviams su mažais vaikais ar judėjimo negalia. Taip pat numatyti sprendimai, gerinantys energijos vartojimo efektyvumą ir keleivių patirtį.
2024 m. buvo baigtas traukinių projektavimas, atliktas 30,8 mln. eurų avansinis mokėjimas ir pradėta gamyba. 2025 m. planuojami testavimai, o pirmieji nauji traukiniai keleivius pradės vežti 2026 m. antroje pusėje.
Elektriniai lokomotyvai
Įgyvendinant Geležinkelių elektrifikavimo programą, „LTG Cargo“ 2024 m. pasirašė sutartį su Ispanijos gamintoju „Stadler Valencia“ dėl 17 elektrinių lokomotyvų įsigijimo. Šie lokomotyvai bus specialiai pritaikyti pervežimams Lietuvos geležinkelių tinkle ir pakeis senus dyzelinius lokomotyvus. Tai leis ženkliai sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas, net iki 30 tūkst. tonų CO₂ per metus.
Naujieji lokomotyvai bus naudojami elektrifikuotame Vilnius–Klaipėda maršrute, kuriame bus naudojama tik iš atsinaujinančių energijos išteklių pagaminta elektra. Tai leis net pusę visų Lietuvoje pervežamų krovinių gabenti be jokio anglies dioksido pėdsako.
2025 m. planuojamas lokomotyvų projektavimas ir gamybos pradžia, o pirmieji elektriniai lokomotyvai Lietuvą pasieks 2027–2028 m.
